Všeobecné obchodné podmienky pre poskytovanie reklamných služieb na internetovom portáli Restio.sk
** Článok I - Všeobecné ustanovenia a definície základných pojmov **
1. Spoločnosť Nino Kovalčík, IČO: 53877144, Hradečnica 11405/28, 03601 Martin, číslo účtu:
29 3206 0846 / 1100, je prevádzkovateľom internetového portálu Restio.sk.
2. Poskytovateľ má oprávnenie poskytovať a predávať reklamný priestor na všetkých web stránkach vo svojom vlastníctve.
3. Objednávateľom služieb (ďalej len „Objednávateľ“) je fyzická osoba – podnikateľ, právnická osoba, sprostredkovateľská, reklamná alebo mediálna agentúra, ktorá využíva služby Poskytovateľa.
** Článok II - Služby **
1. Poskytovateľ poskytuje Objednávateľovi služby dohodnuté v zmluve a následne v súlade so zmluvou, v rámci typov prezentácií, ktorých obsah je podrobne uvedený v cenníku alebo dohodnutý inak.
2. Poskytovateľ zabezpečuje zobrazovanie denného menu, reklamy zariadenia a ďalších informácií (ďalej len „Prezentácia“) o gastronomickom či reštauračnom zariadení alebo službe Objednávateľa na portáli Restio.sk, pričom tieto služby sú platené formou predplatného na celé obdobie uvedené v zmluve a to vopred.
** Článok III - Ceny služieb a platobné podmienky **
1. Objednávateľ je povinný platiť Poskytovateľovi za služby ceny uvedené a účtované podľa platného cenníka na obdobie vopred, zodpovedajúce vybranému typu predplatného uvedeného v zmluve.
2. Fakturovaná cena za služby je splatná najneskôr do 10 dní odo dňa vystavenia faktúry Poskytovateľom, bezhotovostným prevodom na účet Poskytovateľa uvedený vo faktúre. Objednávateľ súhlasí s elektronickým zasielaním faktúr na e-mailovú adresu uvedenú v zmluve.
3. Ceny sú konečné, Poskytovateľ nie je platca DPH.
4. V prípade omeškania úhrady fakturovanej ceny má Poskytovateľ právo: a) prerušiť poskytovanie služieb bez nároku na zľavy z ceny, b) následne alebo priamo ukončiť poskytovanie služieb a/alebo odstúpiť od zmluvy.
5. V prípade omeškania Objednávateľa s úhradou akejkoľvek sumy splatnej podľa zmluvy má druhá strana nárok na zmluvnú pokutu vo výške 0,05% denne z dlžnej sumy.
** Článok IV - Menu **
1. Objednávateľ má možnosť bezplatne aktualizovať menu a ostatné informácie o svojom zariadení na stránke cez pridelené meno a heslo, alebo po dohode s Poskytovateľom za dohodnutý poplatok.
2. Objednávateľ je povinný zabezpečiť, aby údaje o jeho zariadení na stránke boli pravdivé a aktuálne.
** Článok V - Propagačné materiály Poskytovateľa **
1. Objednávateľ môže označiť svoje zariadenie nálepkami alebo inými propagačnými materiálmi odkazujúcimi na stránku, dodanými Poskytovateľom, na viditeľnom mieste pri vstupe do zariadenia alebo v rámci jeho priestoru, a/alebo pridať na svoju webovú stránku odkaz na stránku, čím bude propagovať vzájomnú spoluprácu.
** Článok VI - Aktualizácia vykonávaná Objednávateľom **
1. Ak Objednávateľ vykonáva aktualizáciu prezentácie sám, platí, že:
a) Objednávateľ sa zaväzuje chrániť prístup na stránku a preberá plnú zodpovednosť za jeho ochranu;
b) Objednávateľ preberá plnú zodpovednosť za obsah údajov uverejnených na stránke a zaväzuje sa zbaviť Poskytovateľa nárokov akejkoľvek povahy uplatňovaných tretími osobami, hlavne nárokov súvisiacich s nekalou súťažou a autorskými právami;
c) Objednávateľ sa zaväzuje nezverejňovať na stránke údaje alebo informácie, ktoré sú v rozpore s právnym poriadkom SR, etickými normami, dobrými mravmi, ktoré ohrozujú verejný poriadok, môžu poškodiť dobré meno Poskytovateľa alebo iných osôb, sú zavádzajúce alebo nepravdivé, alebo zasahujú do práv tretích osôb. V prípade porušenia tohto ustanovenia má Poskytovateľ právo tieto údaje alebo informácie zo stránky odstrániť.
d) Objednávateľ nesmie konať tak, aby ohrozil funkčnosť stránky alebo údaje na nej umiestnené.
** Článok VII - Práva a povinnosti Objednávateľa **
1. Objednávateľ sa zaväzuje platiť Poskytovateľovi za poskytované služby cenu podľa platného cenníka, pokiaľ sa s Poskytovateľom nedohodne inak písomne.
2. Objednávateľ sa zaväzuje včas informovať Poskytovateľa o akýchkoľvek zmenách v údajoch, ktoré mu poskytol.
3. Ak Poskytovateľ zistí, že údaje Objednávateľa na stránke nezodpovedajú skutočnosti a Objednávateľ ani na základe výzvy Poskytovateľa neposkytne správne údaje, Poskytovateľ má právo nesprávne údaje nezverejňovať alebo ich upraviť, pričom Objednávateľ nemá nárok na zľavy z ceny.
4. Objednávateľ sa zaväzuje nezneužívať prístupové heslo pre aktualizáciu prezentácie a neumožniť jeho použitie tretím osobám, inak nesie plnú zodpovednosť za škody spôsobené Poskytovateľovi.
** Článok VIII - Práva a povinnosti Poskytovateľa **
1. Poskytovateľ má právo:
a) požadovať zaplatenie ceny za poskytnuté služby;
b) prerušiť poskytovanie služieb Objednávateľovi, ak zneužíva služby alebo existuje podozrenie z ich zneužitia;
c) odmietnuť zverejniť alebo okamžite prestať uverejňovať údaje a informácie na stránke, ak ide o informácie uvedené v Článku VI, bode 1.c);
d) vykonať redakčné úpravy textových a grafických podkladov Objednávateľa, pri zachovaní grafického vzhľadu obchodných značiek alebo log;
e) konať na základe inštrukcií zamestnanca Objednávateľa alebo osoby v prevádzke zariadenia, pokiaľ nie je dohodnuté inak;
f) informovať Objednávateľa o službách poskytovaných prostredníctvom stránky formou listov, letákov, e-mailov a podobne.
2. Poskytovateľ nezodpovedá za nefunkčnosť stránky spôsobenú situáciami vyššej moci alebo okolnosťami vylučujúcimi jeho zodpovednosť.
3. Ak je poskytovanie služieb z dôvodov na strane Objednávateľa čiastočne znemožnené, právo Poskytovateľa na úhradu ceny za dohodnuté služby zostáva zachované.
** Článok IX - Osobitné ustanovenia **
1. Ak ktorákoľvek strana poruší povinnosť vyplývajúcu zo zmluvy, je povinná nahradiť tým spôsobenú škodu druhej strane, pokiaľ nepreukáže, že porušenie bolo spôsobené okolnosťami vylučujúcimi zodpovednosť.
2. Objednávateľ nesie plnú zodpovednosť za obsah prezentácie, najmä za správnosť a presnosť údajov a ich opravu v prípade chýb alebo nepresností.
3. Poskytovateľ nie je zodpovedný za nesplnenie záväzkov alebo omeškanie v dôsledku nesplnenia povinností externých poskytovateľov spojení alebo nefunkčnosti energetických zariadení alebo servera. Poskytovateľ je povinný vykonať potrebné kroky na nápravu, najmä informovať externých poskytovateľov spojení a poskytnúť im súčinnosť.
4. Poskytovateľ alebo Objednávateľ môže písomne vypovedať zmluvu z akéhokoľvek dôvodu alebo bez uvedenia dôvodu. Výpovedná lehota je mesačná a začína plynúť prvým dňom mesiaca nasledujúceho po doručení výpovede druhej strane.
5. Poskytovateľ alebo Objednávateľ môže od zmluvy odstúpiť v prípade opakovaného porušenia povinností vyplývajúcich z VOP, cenníka alebo zmluvy druhou stranou. Zmluva sa ruší okamihom doručenia písomného oznámenia o odstúpení druhej strane.
6. V prípade výpovede zo strany Objednávateľa sa už uhradené platby nevracajú.
7. V prípade odstúpenia Objednávateľa v dôsledku porušenia zmluvy Poskytovateľom, alebo v prípade výpovede zo strany Poskytovateľa, vráti Poskytovateľ Objednávateľovi pomernú časť ceny, ktorú Objednávateľ vopred uhradil za služby do 15 pracovných dní odo dňa ukončenia zmluvy.
8. V prípade odstúpenia Poskytovateľa od zmluvy z dôvodov na strane Objednávateľa, nemá Objednávateľ nárok na vrátenie uhradenej ceny ani jej časti, aj keď služby nebudú poskytované počas celého obdobia, za ktoré bola cena uhradená.
** Článok X - Ochrana osobných údajov **
1. Poskytovateľ spracúva osobné údaje objednávateľa v súlade s platnými právnymi predpismi, podľa zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a podľa NARIADENIA EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov. Informácie o spracúvaní osobných údajov sú uvedené v sekcii „Ochrana osobných údajov“.
** Článok XI - Záverečné ustanovenia **
1. Poskytovateľ je oprávnený jednostranne upraviť, zmeniť, doplniť alebo zrušiť VOP a cenník (ďalej spoločne „Zmena podmienok“), s čím Objednávateľ súhlasí.
2. Poskytovateľ zverejní informácie o Zmene podmienok na stránke a informuje o nich Objednávateľa e-mailom.
3. Objednávateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy do 30 dní odo dňa oznámenia Zmien podmienok, inak platí, že s nimi v plnom rozsahu súhlasí.
4. Právne vzťahy vyplývajúce zo zmluvy, ktoré nie sú upravené, sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.
5. Všetky práva a povinnosti Poskytovateľa a Objednávateľa prechádzajú na ich právnych nástupcov. Poskytovateľ má právo previesť práva a povinnosti zo zmluvy na tretiu osobu, pričom toto právo má aj každá ďalšia osoba, na ktorú boli práva a povinnosti prevedené, vrátane jej právnych nástupcov. Prevod práv a povinností je účinný dňom doručenia oznámenia o prevode práv a povinností Objednávateľovi.
6. Ak sa niektoré ustanovenie zmluvy stane neplatným alebo neúčinným, táto neplatnosť alebo neúčinnosť sa nedotýka ostatných ustanovení zmluvy. Poskytovateľ nahradí neplatné alebo neúčinné ustanovenie novým ustanovením so zachovaním rovnakého ekonomického a právneho účelu.
7. V prípade rozporu medzi VOP, cenníkom a zmluvou platí toto poradie záväznosti: a) zmluva, b) cenník, c) VOP.
8. Poskytovateľ a Objednávateľ sa zaväzujú neodhaľovať údaje a informácie získané v rámci spolupráce tretím osobám.
9. VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 31.05.2024